Saturday, 8 February 2014

Hvězdy nám nepřály



Dnešní článek je...já vlastně nevím co to je,ale právě jsem dočetla Hvězdy nám nepřály,a mám z toho hrozně smíšené pocity, se kterými bych se chtěla podělit.¨




V prvé řadě mě neskonale udivuje to,že příběh je napsán tím způsobem,že to,že mají rakovinu (nebo jiné vážné nemoci) vlastně není podstatné.  Je to celé o lásce, a o životě, o tom že je na nás, jak ho prožijeme. To je myslím to, co nám chtěl Green říct. " Některá nekonečna jsou větší než jiná." A někdy je na nás, jak velké nekonečna si vybereme. Je jedno co všechno zažíváme, nakonec  to nějak dopadne. "Bez bolesti by člověk nepoznal radost." A musíme věřit,že to to dopadne nejlíp,jak může. Sice se opět dostáváme ke kýčovitému "YOLO", ale, když o tom smýšlí tolik lidí,rozdílných lidí,něco na tom bude,ne?

Ta knížka ve mě zanechala spoustu otazníků. Například,od strany 164 jsem asi 50x řekla "Co?!" "CO?!" Prostě..DĚLÁTE SI SRANDU? To by mě nikdy nenapadlo,a to,co pokračovalo už vůbec ne. Pořád dokola si kladu otázky,'Za jak dlouho umřela Hazel?' 'Zabila se,aby mohla být s ním?' 'A nebo si bude raději užívat své malé nekonečno,dokud to ještě jde?' A vážně mě to štve,protože sám Mr.Green píše o nedokončené knize,a sám ji nechá tak otevřenou. Já nemám ráda otevřené knížky,protože musím dokola přemýšlet o tom,jestli to dopadlo tak nebo tak,a pak jsem smutná,aaa prostě to nesnáším.

"A pak jsem se zamilovala jako když člověk usíná: pomalu,a pak najednou docela. "  Ten příbeh lásky Hazel  a Augusta, je něco ohromného,jako Romeo a Julie,a však lásku jim "zakázal" někdo, s kým se nedá nic dělat. Rozbrečela jsem se při tom, jak Hazel říká, že by  chtěla zavolat jemu, že zemřel, protože on by k tomu měl nejvíc co říct. Může se to zdát trošku zmatené,ale já tomu tak nějak vnitřně rozumím,nevím zcela úplně jak,ale je tomu tak.
Poznámka,štve mě,že mu ke konci říká 'Gus'. Líbí se mi,že má každý fiktivní (nebo reálný,avšak já moc reálných neznám,hh,trapka) pár nějaké "přezdívky" nebo oslovení,jak druhému říká. Hazel Grace,a Agustus. Tak jim nikdo,kromě nich neříká,ale ne,ona mu začne říkat stejně jako všichni,grrh,to mě prostě naštvalo.

Tak to by bylo k mým smíšeným pocitům,vím,že je to strašně divný text,nesouvislý,a já nevím co,ale myšlenky mi v hlavě lítají tak rychle,že nevím,kterou poslechnout dřív.(Mimochodem,není to taky z nějaké knížky?)

"Člověk si nemůže vybírat, jestli ho svět zraní nebo ne,ale může mluvit do toho,kdo ho zraní."

Terr xo

No comments:

Post a Comment