Saturday, 19 April 2014

přijímačky- jak na ně?



Ať chcete nebo ne, kvapem se blíží přijímačky na střední školu.  Chtěla bych vám říct pár tipů, z mých zkušeností z loňského roku, kdy jsem zkoušky dělala já.

Učení na poslední chvíli? Nedělejte to. Dva dny před před už nic nezachráníte, maximálně začnete panikařit, že je toho tolik. Co umíte, to umíte.  Projděte si všechnu látku, z které vás nejspíš budou zkoušet, vypište si třeba na papír témata, a k nim ty nejdůležitější věci, které si potřebujete utvrdit.
 Zjistěte si, jakým typem budete psát zkoušky, je to drobnost, budou vám to jistě opakovat, ale pro váš lepší pocit. Den před přijímačkami (nebo alespoň odpoledne) nemyslete na žádné učení, nemyslete na nic, podívejte se na váš oblíbený seriál, přečtěte si knížku, nebo zkrátka dělejte cokoliv, co vás uklidní.



Myslete na to, že šaty dělají člověka. Vezměte si něco, v čem se cítíte dobře, a příjemně. Já jsem si vzala první, co jsem viděla ve skříni, a celý den jsem toho litovala. Také se ujistěte, že  kalkulačce nedojde baterka, máte všechny potřebné věci (důležité papíry, a podobně) a minimálně 2 psací propisky. Věci si raději nachystejte předem, rána jsou krátká.

Rozhodně byste měli jít brzo spát, s velkou pravděpodobností sice nebudete moci usnout, já například poslouchám písničky, když nemůžu spát. Ráno si naplánujte tak, abyste měli na všechno čas, najedli se, a hlavně, na nic nezapomněli.  Ve  škole bude všechno připravené, buď vás tam zavedou, nebo budete napsáni na nějaké tabuli  (nebo něčem tomu podobném) ve které třídě budete. Snažte se být uvolnění, nebojte se, všichni okolo se stresují stejně, jako vy. Jste ve stejné pozici. Pokud jste tam sami, poslouchejte písničky, aby vám čas lépe utekl.  Nezatěžujte se tím, že si musíte najít kamarády, pokud si s někým padnete do oka, je to skvělé, pokud ne, nevadí, v září bude spoustu času. Myslete na to, že zde budete minimálně 2 hodiny , takže pití a něco na jídlo ( například čokoláda, na zklidnění nervů) se hodí.

Doufám, že jsem na nic nezapomněla a aspoň trochu vám pomohla. Všem hodně štěstí, zvládnete to!                                                                                                                      

Terr xoxo

No comments:

Post a Comment