Sunday, 7 December 2014

Co dělá Vánoce Vánocemi


Ahoj všichni!
Tenhle článek už jsem chtěla napsat o dost dřív, jenže, neměla jsem ani kapku vánoční nálady, a jak můžu psát vánoční články, když nejsem správně naladěná? (ach, vyhýbat se slovu "vánoční" bude ještě těžší, než jsem si myslela. 
Tímto článkem jsem vlastně chtěla spojit víc dohromady, jak tipy na dárky, dekorace ( o kterých tedy budu mluvit až v diy) a takových těch obyčejných věcech, knížkách, písničkách a filmech. Prostě o všem, bez čeho si já nedokážu představit Vánoce. A jestli vy jste ještě bez té pořádné vánoční nálady, můžu vám zaručit, že po tomhle článku ji mít budete!

Jako první se tedy přesunu k dárkům. Bohužel, patřím k těm lidem, kteří nakupují 20. prosince a to ještě s tím pocitem, "no, mohla jsi to promyslet líp, příští rok to vážně musí být lepší", když vkládám do košíku sadu šampónů pro mamku. Správně, jsem větší fanda, jako snad každý, dárků, které vím, že pro toho člověka něco budou znamenat, že ho potěší. Abych to vzala po pořádku, začnu, už zmiňovanými, rodiči. Určitě je potěší nějaký poukaz, ať už dohromady, nebo jednotlivě, masáže, poukazy do restaurací, a nebo, to sice trochu dražší, ale víkend někde v zahraničí, na horách, nebo jen v hezkém  wellness hotelu, To vás sice vyjde trochu dráž, ale určitě se něco v přiměřené částce dá sehnat, můžete se složit třeba se sourozencem a s rodiči se domluvit, že jim to dáte třeba i k narozeninám. Nejvýhodnější takové pobyty má pravděpodobně slevomat.cz.
Levnější varianty ale určitě už zmiňovaná kosmetika, šperky, knížky, taky třeba předplatné nějakého časopisu, který třeba vaše máma čte, by jistě udělal radost. A pro tátu nebo dědu knížka, košile, kravata, nebo cokoliv, co má rád, cd nebo gramofonovou desku, něco, co víte, že se o to zajímá, a potěšilo by ho to.
Přesouváme se k sourozencům, kde, myslím je to taky docela jednoduché. Pro mladší sourozence je to podle mě nejlehčí, já si vyloženě užívám, když kupuji hračky sestře, a jsem z toho nakonec možná víc nadšená, než ona. Myslím si, že pokud máte malou ségru nebo bráchu, věří ještě na Ježíška a píší dopis, takže můžete nakouknout, pro inspiraci. Pro starší asi něco stejného, jako pro kamarády, pokud víte, a co mají rádi, a to vy určitě víte, nemůžete šlápnout vedle. Knížka, cd, kosmetika, sluchátka, nebo třeba nějak hezky zabalená velikánská čokoláda? Proč ne! Už jen tím, že si vzpomenete a uděláte si čas na to, dárek koupit, toho člověka potěšíte. A pro kamarády, které znáte nejvíce, je snad nejtěžší vybrat. Mělo by to být naopak, možná vy to tak máte, ale já vždycky co nejvíc chci, aby se jim to vážně líbilo, takže je to největší zodpovědnost. Tady bych byla víc tvůrčí a něco jim například vyrobila, na youtube je milion diy na dárky, já jsem třeba, sice k narozeninám, a ne k Vánocům udělala takovou knížečku s 40 věcmi, co na ni mám ráda. Dělala to Bethany, ale spoustu dalších věcí udělalo x youtuberů, stačí se podívat a vybrat si, co byste nejraději chtěli udělat. Jako hezký dárek by mohla být třeba i svíčka, já jsem velikánský lover svíček, takže i taková věc by mi určitě udělala radost! Taky jak už jsem tisíckrát říkala knížky, kosmetika, dvd oblíbeného filmu/seriálu, oblečení, obaly na mobil, plyšáci... Ale jedna asi z nejlepších věcí, co můžete někomu dát je věc, která ukazuje na vaše společné vzpomínky, třeba koláž z vašich fotek, vaše společná fotka v rámečku..To člověka kdy potěší víc, než drahý řetízek.

K dárkům by to asi bylo vše, teď se můžeme přesunout na takovou tu část, která se ani tak netýká hmotných věcí. Pokud sledujete můj blog, ale i moji osobu (twitter, instagram) delší dobu, víte, jaký jsem blázen do Vánoc. Jenže. Já si všechnu vánoční náladu vypotřebuju v září, a v prosinci ne a ne se dostavit. Loni jsem byla polovinu Vánoc nemocná, takže například Štědrý den jsem s horečkami prospala (hrůza, co?). Letos to vše vypadalo nadějně, ale kdo to všechno pokazil? Škola, kdo jiný! Škola v závěsu s mými špatnými náladami, kdy bych nejradši jen koukala na deep posty na tumblru a jen pila čaj. To mám v poslední době často, hodně často. A škola? Nevím, jestli je to tak všude, ale u nás není snad období, kdy bychom měli na chvilku pokoj. Testy, zkoušení..= stres, stres, stres a na nějaké Vánoce a pohodu není čas. Naštěstí mě letos zachránila vánoční Praha, několik vánočních filmů a písniček, které mi sice ze  začátku lezly na nervy, ale po pár hodinách mi zabalily mozek do vaty, která je přímo nasáklá vánoční atmosférou. Takže pokud to máte stejně jako já předtím, dám vám sem pár tipů. Také jsem si vytvořila vánoční tumblr, sice je něco absolutně jiného, než já normálně, ale hezké obrázky tam a na weheartit mě do nálady taky dostávají. /kdyžtak odkaz zde/

Moje 4 nejvíc nejvíc nejvíc nejoblíbenější vánoční filmy vždycky budou Vánoční skřítek (nejvtipnější film na světě, můžu na něj koukat pořád) , Grinch (taky úžasná komedie s pohádkovými prvky, navíc Grinch je, podle mě strašně sympatickej, "nenávidím tě, nenávidím tě,tebe obzvlášť" -musíte ho mít rádi)  Sám doma (klasika, na kterou koukám už od malička) a Love Actually (britský přízvuk, Vánoce, a Hugh Grant ? Ano prosím!)  a Polární expres (taky srdcovka, na kterou koukám už od mimina) .Taky si ale nenechám ujít třeba Vánoční koledu (kterou jsem mimochodem začala číst, a musím říct, že je skvělá!) Shrekoledu, Vánoce naruby, Čtvery Vánoce, Ukradené Vánoce, Vánoční duch,  Santa má bráchu... Na víc si teď nevzpomenu, protože je jich hrozitánsky moc. Mám takovou zvláštní vlastnost, že i když ten film stojí vážně za nic, ale jak je to o Vánocích a je tam jen trošičku něco romantického, okamžitě mě to dojme a já u toho brečím. Například když jsem se minulý týden koukala na Vánoční polibek, hned na začátku bylo jasné, jak to dopadne, ale já i tak brečela při šťastném konci jako želva. Nevím proč.
A písničky?
a tak dále a tak dále, Frank Sinatra a Michael Bublé jsou, aspoň pro mě neodmyslitelné hlasy vánoc, takže jejich vánočními deskami se nikdy nedá nic pokazit.

Takže, to by dnes ode mě asi bylo všechno, doufám, že se vám článek líbil a dejte mi vědět do komentáře, jestli už máte tu správnou náladu, vaše oblíbené filmy nebo cokoliv, co vás napadne.
Terr xoxo


3 comments:

  1. super článok
    GIVEAWAY:
    www.lifewithmishel.blogspot.sk

    ReplyDelete
  2. Vážně pěkný článek! :) dárky taky kupuji hrozně pozdě. O prázdninách jsem si říkala, že budu kupovat nějaké maličkosti, které jsou zlevněné a budu mít trošku vystaráno, ale skutek skutek =D.
    Na toho Vánočního skřítka se určitě podívám! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju moc :) přesně můj případ!:D

      Delete